Anti-batrînețe

Anti-batrînețe

1 ŞASE REGULI PENTRU REGENERAREA CREIERULUI

2 Află ce organe din corpul tău funcționează necorespunzător!

3 Alimentație sănătoasă nu dietă

 

1 ŞASE REGULI PENTRU REGENERAREA CREIERULUI

În ultimii o sută de ani a existat convingerea că, odată distruşi, neuronii nu se mai regenerează. Celulele creierului sunt în numar limitat şi orice leziune sau pierdere a acestora era considerată permanentă. De aici şi falsa concepţie conform căreia creierul este într-un stadiu de declin permanent odată cu înaintarea în vârstă. Chiar şi comunitatea medicală considera că celulele creierului, odată afectate, sunt distruse permanent. Dar celulele creierului se pot repara iar ştiinţa demonstrează acum că, prin câteva practici simple, ne putem ajuta creierul să se menţină alert şi elastic pe parcursul întregii vieţi.

Profesorul Pierre-Marie Lledo, directorul departamentului de neuroștiințe din cadrul Institutului Pasteur, oferă prin intermediul publicației Sciences et Avenir șase reguli de aur care ajută creierul să își mențină capacitatea de regenerare pe tot parcursul vieții.

  1. Fugiți de rutină

Creierul se hrănește cu noutăți. Schimbarea stimulează celulele stem din creier să producă neuroni. De aceea, trebuie să evităm pe cât posibil rutina, plictiseala. Potrivit profesorului Pierre-Marie Lledo, creierul are o permanentă „sete de a înțelege și de a învăța”, pe care trebuie să o respectăm și să o cultivăm.

  1. Luptați contra „infobezității”

Astăzi suntem supuși unei avalanșe de informații nocive pentru creier. Specialiștii numesc acest fenomen „infobezitate”. Prof. Lledo spune că „multe dintre informațiile pe care le primim sunt inutile, toxice și nu incită creierul să producă noi neuroni. Dimpotrivă, creierul bombardat cu informații este cuprins de anxietate”. Concret, ce puteți face? Selectați cu atenție informațiile, optați pentru ceea ce vă este util, ceea ce înțelegeți și vă interesează cu adevărat.

  1. Evitați anxioliticele și somniferele

Anxioliticele și somniferele blochează capacitatea normală de înțelegere și de funcționare a creierului. Consumul de anxiolitice și somnifere echivalează cu punerea creierului pe pilot automat. Aceste tratamente cronice sunt extrem de nocive pentru producția de neuroni.

  1. Faceți mișcare!

„Trebuie neapărat să luptăm contra sedentarismului, deoarece știința ne demonstrează că activitatea fizică, mușchii produc substanțe chimice (numiți factori trofici) care, pe cale sanguină, acționează direct asupra creierului și mai ales în ceea ce privește regenerarea acestuia”, explică prof. Lledo. Există deci o relație directă între dezvoltarea musculară și producția de neuroni.

  1. Fiți sociabili

Anumite părți ale creierului, pe care nu le putem controla, se activează doar atunci când relaționăm cu alți oameni. „Este ceea ce numim creierul social”, precizează specialistul. Cu cât vom dezvolta mai multe relații sociale, cu atât este mai benefic pentru această zonă a creierului.

  1. Îngrijiți-vă „creierul din intestin”

Recent, oamenii de știință au confirmat că intestinul posedă o vastă rețea neuronală care comunică în permanență cu creierul. Această relație este posibilă datorită microbiomului intestinal, numit și „creierul din intestin” sau „al doilea creier”. Așa se explică de ce alimentația noastră are un rol covârșitor pentru sănătatea creierului. Specialiștii recomandă un consum bogat de fibre, o dietă echilibrată care să mențină echilibrul microbiomului intestinal. În schimb, alimentația monotonă, bogată în zahăr, grăsimi, de tip fast-food favorizează proliferarea unor specii bacteriene care provoacă toxicitate. Aceste toxine ajung inclusiv la nivelul creierului provocând de la anxietate și depresie până la demență.

(Sursa: dcnews.ro)

 

 2 Află ce organe din corpul tău funcționează necorespunzător!

Ceasul biologic al organelor interne

 

Prima intrebare pe care v-o adreseaza un medic din China este „in ce perioada a zilei va simtiti rau?” stiind acest lucru, va sti si unde se afla problema, si unde era punctul energetic in acel moment.

·         Va puteti ajuta propriul organism luand notite in legatura cu ceasul biologic si cand se manifesta simptomele in perioada zilei. De asemenea, notati si cand va simtiti cu cea mai mare energie insa fiti atenti si la ce ora, in timpul noptii, va treziti, de obicei deoarece acest lucru poate indica faptul ca un anumit organ nu functioneaza cum trebuie.

 

3 Alimentație sănătoasă nu dietă

 

Dacă vreți să rămâneți mult timp cu aspect tânăr, nestafidit, beți multă apă!

Fructele ar trebui evitate seara deoarece conţin fructoză şi vă pot da insomnii!

Reguli bune de urmat:
1. Porţii mici şi dese cu minimum două ore pauză între ele. Ideal ar fi să mâncăm de cinci ori pe zi câte puţin. O porţie să nu depăşească mărimea pumnului nostru.
2. Să evităm grăsimile animale (carne de porc, mezeluri, gălbenuş de ou, piele de pui, etc).
3. Să evităm alimentele procesate: zahăr, ulei rafinat, făina albă, margarină.
4. Alcoolul şi sarea în cantităţi moderate
5. Complet interzise băuturile carbogazoase
6. Mănâncă mai mult:
      • Cereale integrale
      • Legume
      • Fructe
      • Nuci şi seminţe: migdale, alune, seminţe de cânepă, de in, de floare.